null
Wprowadzenie do Design Thinking

Kto powinien wziąć udział?

Nasze warsztaty są dedykowane każdemu, kto chce zmienić sposób myślenia, nie tylko o wyzwaniach i rozwiązywaniu problemów, ale także o tworzeniu czegoś nowego; dla osób, które chcą poznać zasady projektowania skoncentrowane na użytkowniku, czyli każdej osoby w organizacji lub dla klientów zewnętrznych; które chcą nauczyć się korzystać z metod projektowania w celu wprowadzania innowacji w zakresie swojego działania w biznesie i poza nim.

Przedsiębiorcy, menedżerowie, właściciele procesów i produktów, przedstawiciele działów HR, administracji, edukacji czerpią ogromne korzyści z naszych warsztatów.

Budowanie kompetencji myślenia projektowego

Podczas warsztatów pokażemy Ci co to jest myślenie projektowe i dlaczego ta metoda się sprawdza. Zaprezentujemy przykłady ze świata oraz z naszej pracy projektowej. Damy Ci narzędzia, które pomagają wprowadzać pomysły w życie.

Użytkownik w centrum uwagi

Myślenie projektowe to nie tylko proces i narzędzia, ale przede wszystkim ludzie. Dostarczymy Ci wiedzy i narzędzi, które zazwyczaj wykorzystujemy do badań klientowskich. Przygotujemy Cię do prowadzenia własnych badań, ich syntetyzowania i definiowania kluczowych wyzwań w Twojej organizacji.

Kreatywne tworzenie rozwiązań

Na tym etapie zagłębimy się w proces myślenia projektowego, analizując w jaki sposób możemy rozwiązać kluczowe problemy użytkownika lub wykorzystać możliwości na stworzenie innowacji. Poznasz kilka technik kreatywnych, dzięki którym będziesz w stanie generować znacznie więcej lepszych pomysłów.

Prototypowanie i testowanie

Proces myślenia projektowego pomaga określić, które z wygenerowanych pomysłów mogą przynieść konkretne rezultaty. Pokażemy Ci jak zamienić pomysł w działające prototypy i jak je testować. Celem tego etapu jest głównie nauka i otwartość, które pozwolą Ci zebrać opinie użytkowników i w ramach „iteracji” stworzyć jeszcze lepsze prototypy.

Kluczowe korzyści

Dwóch trenerów

praktyków

Mało teorii,

dużo praktyki

 Sprawdzone narzędzia do

 wykorzystania po warsztatch

Praca nad realnym 

problemem

Program warsztatów

Program warsztatów

1. Wprowadzenie do metodologii design thinking

2. Wyjaśnienie idei klientocentryczności

3. Proces projektowy z wykorzystaniem realnego wyzwania:

Odkrywanie – dla kogo?

Kim jest użytkownik i dlaczego trzeba go poznać?

Słuchaj, patrz, rozmawiaj, czytaj między wierszami.

Dlaczego, dlaczego, dlaczego…?

Definiowanie wyzwania – po co?

Czy wiesz czego potrzebuje użytkownik?

Różnica między problemem a potrzebą.

Dostrzegaj to czego nie widać, usłysz to, czego nikt nie mówi.

Tworzenie rozwiązania – co?

Żeby mieć dobry pomysł, trzeba mieć dużo pomysłów.

Wszyscy jesteśmy kreatywni.

Myślenie out of the box.

Tak, ale vs. tak i.

Prototypowanie – jak?

Do czego służą prototypy i jak je przygotować?

Prototypy to nie zabawa.

Myśl rękami.

Testowanie – czy?

Gotowy na porażkę?

Pokaż, słuchaj, nie dyskutuj.

Poprawiaj – design thinking to proces iteracyjny.

4. Podsumowanie

Zadaj pytanie odnośnie warsztatu!

Send message

W razie pytań prosimy o kontakt biuro@klientocentryczni.pl

null

Piotr Grocholiński

Posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (Design Thinking/Service Design) skuteczne łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać Design Thinking i wzmacniać kulturę innowacji.

null

Beata Michalska - Dominiak

Doświadczony moderator design thinking, trener, praktyk, członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania projektami i wsparcia procesów zmian w organizacjach. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i NGO’s. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których zamienia problemy na wyzwania i wspiera w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań.