Open innovation – dlaczego dzielenie się z innymi jest opłacalne?

„Come in, we’re open” – tak mogłaby brzmieć dewiza każdej firmy, która postanowiła nie tylko w teorii, ale i w praktyce wykorzystać w swojej działalności koncepcję open innovation. Czy jednak otwarcie i współpraca w zakresie tworzenia innowacji, a więc obecnie głównego źródła przewagi konkurencyjnej na rynku, jest opłacalne? Dlaczego dominujący niegdyś paradygmat utrzymywania swoich odkryć…

Czytaj całość

Customer journey – hit czy kit?

Już w 2016 roku przygotowany przez McKinsey & Company raport podawał, że firmy wdrażające koncepcję customer journey zaobserwowały wzrost przychodów na poziomie 10-15%, wzrost satysfakcji klienta o 20%, a także zanotowały optymalizację kosztów o 15-20%. Jak to możliwe? By odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy przypomnieć sobie słowa Jeffa Bezosa: „Nie martwi mnie ktoś, kto oferuje…

Czytaj całość

Jobs To be Done w Twojej firmie. Jak zrobić to skutecznie?

Już od kilku dobrych lat magazyn „Fortune” podkreśla w swoich artykułach rywalizację między najbardziej znanymi firmami na świecie, jak Coca-Cola i Pepsi, Ford i GM, Nike i Reebok, Airbus i Boeing czy Procter & Gamble i Unilevel. Jak pokazują jednak wyniki badań McKinsey & Company, czołowe firmy w krajach rozwijających się uzyskują zaledwie 17% swoich…

Czytaj całość

Ko-kreacja w biznesie

54% ankietowanych spośród 554 firm, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez Longitude Research na zlecenie koncernu Hitachi, stwierdziło, że strategia ta pozwoliła im zwiększyć świadomość marki wśród klientów i zbudować z nimi silniejsze i trwalsze więzi. 51% podkreśliło poprawę wyników finansowych poprzez oszczędności poczynione na sektorze B+R, w zakresie kosztów marketingowych i niższego odsetka…

Czytaj całość

Design Sprint – czyli jak wypracować wizję produktu w 5 dni?

„Design Sprint nadaje firmom supermoc: zanim podejmą jakiekolwiek kosztowne zobowiązania, mogą się szybko przenieść w przyszłość, by zobaczyć gotowy produkt i reakcje klientów. […] To nauka na błędach, ale bez popełniania faktycznych błędów” – pisze w swojej książce Jake Knapp, pomysłodawca rozwiązania uważanego dziś w biznesie za wyjątkowe. Puste obietnice czy uzasadniona rekomendacja? Spróbujemy odpowiedzieć…

Czytaj całość