Jak projektować produkt lub usługę, aby osiągąć sukces rynkowy?

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, jak powinno wyglądać projektowanie produktu lub usługi, aby osiągnąć sukces rynkowy? Powszechne twierdzenie, że 80-90% produktów i usług odnosi porażkę jest wciąż, jak mantra powtarzane w prezentacjach, na blogach i w artykułach. Szczęśliwie badania empiryczne nie popierają tego przekonania. Rzeczywisty wskaźnik prawdopodobieństwa porażki Twojego produktu lub usługi w obecnych czasach to…

Czytaj całość

Lean startup, lean product, design sprint czy design thinking? Czy któraś z metod gwarantuje sukces rynkowy ?

Lean startup, lean product, design sprint czy design thinking? Czy któraś z metod gwarantuje maksymalną konkurencyjność i zwinność we wdrożeniu przełomowych rozwiązań? Nowe technologie sprawiają, że dotychczasowy model funkcjonowania firm bywa nieefektywny i mało konkurencyjny. Współczesne korporacje zrozumiały, że utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymaga umiejętności wprowadzania innowacji w życie, a wygrywaja te firmy, które, które potrafią…

Czytaj całość

ICE BREAKER – szybka integracja zespołu

Jeśli chcesz przełamać lody, podjąć decyzję, omówić status, przeszkolić zespół czy dodać spotkaniu energii skorzystaj z naszych wskazówek, aby dodać trochę magii do Twojego spotkania. Ramy czasowe 30-60 min.  Zespół 4-30 osób Narzędzia długopisy, karteczki samoprzylepne OPIS Ćwiczenie, które pomaga uczestnikom poznać się lepiej poprzez listę pytań, które sami układają. Podczas ćwiczenia uczestnicy poruszają się…

Czytaj całość

Canva – Klientocentryczność – czego potrzebuje Twój klient?

Czego potrzebuje Twój klient? Klientocentryczność w obsłudze klienta to  strategia budowania marki i sprzedaży produktów oraz usług uwzględniających perspektywę klienta. Poniżej znajdziesz matrycę, która może być dobrą inspiracją do wewnętrznych warsztatów celujących w wypracowanie konkretnych klientocentrycznych rozwiązań, dzięki którym poprawisz doświadczenie swoich klientów. Taki materiał pozwoli spojrzeć na wyzwania organizacji oczami klienta i pozwoli zrobić…

Czytaj całość

Canva – Persony

Czym jest Persona? Opis typowej osoby, która jest potencjalnym użytkownikiem/klientem rozwiązania, pomaga w utrzymaniu spójnego zrozumienia grupy docelowej. Persona jest nazwana i opisana w następujących obszarach: Nazwa ( imię i nazwisko) Dane demograficzne Cele i motywacje Problemy i frustracje Źródła informacji Charakterystyczne cytaty Metody, w których wykorzystujemy Persony: Design Thinking Service Design Lean Product UX…

Czytaj całość

Canva – do realizacji procesu Product – Market Fit

„Nie ma takiego biznesplanu, który przetrwa konfrontację z rynkiem i nie ma takiego projektu produktu, który przetrwa konfrontację z klientem” Steve Blank Dopasowanie do rynku to stopień, w jakim produkt jest w stanie zaspokoić popyt rynkowy – odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania klientów lub rozwiązać ich problemy. Dopasowanie produktu do rynku stanowi wyzwanie szczególnie dla…

Czytaj całość