Na czym polega szkolenie?

Niewiele jest okazji, aby zyskać unikalną i praktyczną wiedzę bezpośrednio od praktyków i od razu samodzielnie z niej korzystać. Przygotuj się na dawkę wiedzy o projektowaniu w biznesie, o tym co to jest design thinking i jak wykorzystać tę metodę przy realizacji wyzwań w swojej organizacji.

Jak będzie realizowane szkolenie?

Szkolenie prowadzone jest przy zastosowaniu nowoczesnych technologii do komunikacji video, czatu, wirtualnych pokoi i tablic do pracy z karteczkami post-it oraz interakcji i feedbacku.

Będziesz połączony z innymi uczestnikami w zespoły z pełną możliwością interakcji, pracy projektowej oraz czerpania wiedzy od trenerów.

Dla kogo?

  • specjalistów HR
  • menedżerów
  • właścicieli produktów i procesów oraz zarządzających sprzedażą
  • kierowników projektów
  • dla wszystkich tych, którzy chcą poznać nowy sposób myślenia i spojrzenia na zmieniające się potrzeby klientów i proces tworzenia skutecznych rozwiązań

Jakie są najważniejsze elementy szkolenia?

Użytkownik w centrum uwagi

Metodyka pochodzi z filozofii projektowania opartego na ludziach. Polega na zdobywaniu wiedzy o kliencie poprzez zastosowanie metod i narzędzi, które umożliwiają Ci wejście w „buty klienta” i zrozumienie jego indywidualnej sytuacji, potrzeby, doświadczenia oraz szerszego kontekstu.

Autorski proces

Umożliwia projektowanie całościowego doświadczenia klienta w organizacji poprzez zdiagnozowanie wszystkich krytycznych punktów styku (touchpoints) klienta z organizacją, ocenę zadowolenia z tych punktów oraz możliwość zaprojektowania procesu od nowa z lepszym dopasowaniem do oczekiwań użytkownika.

Realne wyzywanie i uczenie przez działanie

Praca nad konkretnym wyzwaniem biznesowym dzięki czemu ułatwisz i przyspieszysz swój proces uczenia się poprzez wymianę doświadczeń, szukanie powiązań, dostarczanie genialnych pomysłów. Metodykę i narzędzia będziesz mógł wykorzystać w swojej firmie po zakończeniu szkolenia.

Jakie umiejętności pozyskasz?

Prowadzenie wywiadów

Umiejętność przygotowania scenariusza i pytań do wywiadów z użytkownikami

Praca w sprintach

Nastawienie na szybki efekt poprzez przejście od pomysłu do rozwiązania

Projektowanie wartości

Wyjście poza schemat w celu stworzenia nowej wartości dodanej

Prowadzenie testów

Opracowanie scenariuszy oraz prowadzenie testów z użytkownikami

Tworzenie prototypów

Umiejętność pokazania kluczowych funkcji tworzonego rozwiązania

Praca w wirtualnym środowisku projektowym

Wykorzystanie potencjału zespołu oraz narzędzi do pracy zdalnej

Jak wygląda proces realizacji szkolenia?

Design thinking to 5 etapowy proces, który pozwala doskonale łączyć wiedzę praktyczną, doświadczenie i przykłady stosowane na świecie z przyswajaniem aspektów merytorycznych związanych z umiejętnym rozwiązywaniem problemów i projektowaniem skutecznych rozwiązań. W ciągu 3 Sprintów poznasz zasady myślenia projektowego (design thinking), wykorzystasz zdobytą wiedzę w praktyce i doświadczysz kokreacji z przedstawicielami z innych branż.

Sprint 1

Wprowadzenie do DT, definiowanie profili klientowskich

21 września

(5 godzin od 16:00-21:00)

Sprint 2

Tworzenie rozwiązań oraz wybór najlepszych pomysłów

23 września

(5 godzin od 16:00 do 21:00)

Sprint 3

Zamiana pomysłu w prototyp będący namiastką rozwiązania w celu przetestowania go z klientami

24 września

(5 godzin od 16:00 do 21:00)

Sprint 1 zawiera następujące procesy:

  • wprowadzenie do design thinking
  • przedstawienie zasad zespołowej pracy z wykorzystaniem narzędzi IT
  • przygotowanie i przeprowadzenie pogłębionych wywiadów z użytkownikami
  • tworzenie Person, czyli  profili charakteryzujących użytkownika, dla którego będziemy projektować
  • tworzenie Map empatii – dla zrozumienia potrzeb i oczekiwań użytkowników poprzez nakreślenie ich profili psychograficznych

 

Sprint 2 koncentruje się na:

  • określanie kluczowych bolączek (Pains) oraz szans rynkowych (Gains) bazując na modelu Value Proposition
  • zdefiniowaniu wyzwania projektowego:  Jak moglibyśmy …? (How Might We?)
  • ideacji – to kreatywna burza mózgów, dzięki której będziesz w stanie wygenerować znacznie więcej pomysłów, niż w przeciętnym procesie kreatywnym

 

Sprint 3 koncentruje się na:

  • prototypowaniu  – stworzeniu rozwiązania wychodzącego naprzeciw potrzebom klienta w postaci prototypów: (nagranych filmów, storyboardów, makiet, mockapów)
  • testowaniu – przygotowaniu i przeprowadzeniu testów z użytkownikami

Organizacja, cena oraz materiały szkoleniowe ?

 15 godzin szkoleniowych

Koszt szkolenia 400 PLN netto (492 PLN brutto)

Materiały warsztatowe

Certyfikat ukończenia szkolenia

Książka Poradnik Design Thinking 

Opinie uczestników poprzednich edycji Akademii?

Jak się zapisać?

  • Wysyłasz zgłoszenie na szkolenie

  • Otrzymujesz fakturę proforma

  • Opłacasz fakturę przelewem

  • Otrzymujesz od nas potwierdzenie wpłaty i dostępy do szkolenia

  • W określonych dniach odbywasz szkolenie

  • Oryginał faktury otrzymasz mailowo po zakończeniu szkolenia


Akceptuję regulamin szkolenia (wymagane)
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (wymagane)
Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny (wymagane)

Regulamin Szkolenia Zasady przetwarzania danych osobowych

Kto prowadzi warsztaty?

Beata Michalska-Dominiak

Doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Rezydent Art Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współzałożyciel społeczności “Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego. Współpracuje z uczelniami. Bierze udział w konferencjach, kongresach w roli eksperta. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których zamienia problemy na wyzwania i wspiera w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań.

Piotr Grocholiński

Posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Współzałożyciel społeczności “Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji.

Co powiedzieli uczestnicy po szkoleniu

“Było twórczo, interesująco i inspirująco!”

“To było pierwsze szkolenie z design thinking, które dało mi informacje o innym podejściu do projektów. Chciałbym uczestniczyć w kolejnym etapie”.

“Najbardziej cenny był sposób poszukiwania skutecznych rozwiązań i wybór tych, na których faktycznie warto się skupić. Super było dowiedzieć się, że nie każdy pomysł jest dobry, ale także że nie każdy pomysł jest zły. Okazuje się, że postawienie człowieka na pierwszym miejscu, bardzo wiele potrafi zmienić. Jesteście bardzo profesjonalni, konkretni i fajni!”

“Spodobało mi się tempo pracy, szybkie prototypowanie, spojrzenie od ogółu do szczegółu, umiejętność skupienia się na potrzebach klienta/użytkownika, przejście całego procesu od A do Z, ale przede wszystkim doświadczenie go na sobie”.

“Wiedza podczas szkolenia była przekazana w sposób konkretny, pełny. Wszystkie etapy procesu, jego poszczególne kroki były wyjaśnione precyzyjnie i zilustrowane wieloma przykładami, które zapadają w pamięć. Serdecznie polecam szkolenia z Klientocentrycznymi!”

“Bardzo dziękuję za dające dużo inspiracji popołudnie! Rzadko niestety biorę udział w tak fajnych, kreatywnych i dynamicznie prowadzonych szkoleniach”