W tym roku już czwarty raz w Łodzi, w dniach 10-11 marca odbył się Global Service Jam, czyli WYDARZENIE w ramach MIĘDZYNARODOWEJ INICJATYWY zainicjowane przez MIŁOŚNIKÓW MYŚLENIA PROJEKTOWEGO po to aby ZROBIĆ COŚ DLA ŚWIATA. Tym razem, Organizatorem lokalnym byli KLIENTOCENTRYCZNI.PL
Co to jest ŁODŹ SERVICE JAM?
Cyklicznie, w ustalonym terminie, wolontariusze w miastach na całym świecie, prowadzą 48 godzinne warsztaty z wykorzystaniem metodyki DESIGN THINKING, w których biorą udział wszyscy zainteresowani wspólną inicjatywą. Aby było ciekawiej, Organizatorzy opracowują też sekretne wyzwanie, które ujawniają tuż przed wydarzeniem na przygotowanym wcześniej filmie wprowadzającym. Temat stanowi punkt wyjścia dla Jammerów – uczestników wydarzenia – w poszukiwaniu obszaru/problemu, dla którego chcą zaprojektować rozwiązanie. Wypracowane podczas warsztatów rezultaty, w postaci interaktywnych prototypów, mają się przysłużyć mieszkańcom miasta, w którym odbywa się dany Jam. Oczywiście my projektujemy dla Łodzi. Ale czy problemy Łodzian nie dotyczą również mieszkańców innym miast, a nawet państw?
Zapraszamy do krótkiej relacji z tego wydarzenia
W Atr_Inkubatorze zebrało się 16 CIEKAWYCH I KREATYWNYCH LUDZI, którzy chcieli:
Klientocentryczne: Beta i Julia szybko wdrożyły Jammerów do tego JAK PROJEKTOWAĆ ROZWIĄZANIA DLA LUDZI z wykorzystaniem metody design thinking:
Jakie było tegoroczne wyzwanie?
Wszyscy Jammerzy z całego świata dostali od Organizatorów Global Service Jam film prezentujący jednakową TAJEMNICZĄ INSPIRACJĘ, od której wyszliśmy szukając tematu do pracy podczas całego Jamu. Tematem Jamu 2018 było hasło:
Wyszliśmy posłuchać mieszkańców
Dziwne? Nie do końca. Po pierwszej burzy mózgów łódzcy Jammerzy skierowali swoją uwagę w kierunku problemów związanych z komunikacją oraz podejmowaniem decyzji. Żeby skonfrontować swoje przypuszczenia z rzeczywistością, najpierw wyszli na ulice i do lokali w Łodzi aby ZAPYTAĆ MIESZKAŃCÓW ŁODZI CZEGO POTRZEBUJĄ w kontekście ogólnego problemu. Zapytaliśmy ich co czują, myślą oraz chcieliśmy dowiedzieć się kim są.
Po wywiadach stworzyliśmy 4 profile mieszkańców Łodzi
Wróciliśmy aby zebrać myśli, notatki z wywiadów, wymienić refleksje oraz STWORZYĆ PROFIL MIESZKAŃCA ŁODZI, dla którego będziemy projektować rozwiązanie. P.S. Zjedliśmy też kilka kanapek z dżemem 😉
Pracowaliśmy nad 3 wyzwaniami dla mieszkańców Łodzi
Wyzwanie 1
Wyzwanie 2
Wyzwanie 3
4 wypracowane prototypy
Refleksje po wydarzeniu
Cieszymy się, że w Łodzi jest tak wiele kreatywnych osób chcących zmieniać rzeczywistość na lepsze. Dziękujemy za zaangażowanie i otwartość.
To co się wydarzyło w tym roku, po raz kolejny potwierdziło fakt, że Jam to dobra okazja żeby przypomnieć sobie, że ważni są ludzie oraz najlepsza aby schować EGO do kieszeni (a najlepiej wyprosić za drzwi 😉 i mimo różnorodności zainteresowań, doświadczeń i przekonań, skutecznie pracować w grupie ludzi, wykorzystując potencjał, który drzemie w każdym z nas, do tworzenia wartościowych rozwiązań.
Klientocentryczni.pl
Specjalne podziękowania
TVP3,

Czwórka Polskie Radio

Art Inkubatorowi
Polskiemu Stowarzyszeniu Kreatywności
