Projektowanie Innowacji z Design Thinking 24-25.04.2018
Na czym polega szkolenie?
Koncentrujemy się na przekazaniu praktycznych umiejętności w zakresie zastosowania metodyki Myślenia Projektowego (Design Thinking) oraz Strategicznego Projektowania Usług (Service Design) w biznesie. Uczymy przez doświadczanie. Dajemy autorskie narzędzia, które po szkoleniu mogą być łatwo zaimplementowane w środowisku pracy Uczestników.
Dla kogo jest szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- specjalistów HR
- menedżerów
- właścicieli produktów i procesów oraz zarządzających sprzedażą
- kierowników projektów
- dla wszystkich tych, którzy chcąc poznać nowy sposób myślenia i spojrzenia na zmieniające się potrzeby klientów i proces tworzenia innowacji
Jakie są najważniejsze elementy szkolenia?
Metodologia pochodzi z filozofii projektowania opartego na ludziach. Polega na zdobywaniu wiedzy o kliencie poprzez zastosowanie metod i narzędzi, które umożliwiają Ci na wejście w „buty klienta” i zrozumienie jego indywidualnej sytuacji, potrzeby, doświadczenia oraz szerszego kontekstu
Umożliwia projektowanie całościowego doświadczenia klienta w organizacji poprzez zdiagnozowanie wszystkich krytycznych punktów styku (touchpoints) klienta z organizacją, ocenę zadowolenia z tych punktów oraz możliwość zaprojektowania procesu od nowa z lepszym dopasowaniem do oczekiwań użytkownika.
Ułatwisz i przyspieszysz swój proces uczenia się poprzez wymianę doświadczeń, szukaniu powiązań, dostarczaniu genialnych pomysłów, które można zastosować w życiu. Metodologię i narzędzia będziesz mógł wykorzystać w swojej firmie po zakończeniu szkolenia. |
Jakie metody pracy poznasz podczas szkolenia?
Wywiad pogłębiony
analiza głosu użytkownika
Customer research
Mapowanie ścieżki
doświadczeń klienta
Service Design
Budowanie wartości dodanej
w oparciu o metodykę
Design Thinking
Praca z wykorzostaniem
metod zwinnych
Sprintów
Program szkolenia
Projektowanie Innowacji z Design Thinking to 5 etapowy proces, który pozwala doskonale łączyć wiedzę praktyczną, doświadczenie i przykłady stosowane na świecie z umiejętnym przyswajaniem aspektów merytorycznych projektowania innowcji. Z jednej strony poznasz zasady Myślenia Projektowego (Design Thinking) i Strategicznego Projektowania Usług (Service Design), z drugiej wykorzystasz zdobytą wiedzę w praktyce i doświadczysz kokreacji z przedstawicielami z innych branż. Szkolenie podzielone jest na 2 Sprinty: |
Sprint 1 zawiera następujące procesy:
- przygotowanie i przeprowadzenie pogłębionych wywiadów z użytkownikami
- tworzenie Person, czyli profili charkteryzujących użytkownika, dla którego będziemy projektować
- tworzenie Map empatii – dla zrozumienia potrzeb i oczekiwań użytkowników poprzez nakreślenie ich profili psychograficznych
- mapowanie Customer Journey, ścieżki jaką przechodzi użytkownik w procesie wraz z określeniem kluczowych punktów styku (touchpoints) z usługą lub produktem,
- określanie kluczowych bolączek (Pains) oraz szans rynkowych (Gains) bazując na modelu Value Proposition
Sprint 2 koncentruje się na:
- zdefiniowaniu wyzwania projektowego: Jak moglibyśmy …? (How Might We?)
- ideacji – to kreatywna burza mózgów, dzięki której będziesz w stanie wygenerować znacznie więcej pomysłów, niż w przeciętnym procesie kreatywnym
- prototypowaniu – stworzeniu rozwiązania wychodzącego naprzeciw potrzebom klienta w postaci prototypów: (nagranych filmów, storyboardów, makiet, mockapów)
- testowaniu – przygotowanie i przeprowadzenie testów z użytkownikami
Po szkoleniu otrzymujesz Certyfikat
Co powiedzieli uczestnicy po szkoleniu?
„Było twórczo, interesująco i inspirująco!”
„To było pierwsze szkolenie z design thinking, które dało mi informacje o innym podejściu do projektów. Chciałbym uczestniczyć w kolejnym etapie.”
„Najbardziej cenny był sposób poszukiwania skutecznych rozwiązań i wybór tych, na których faktycznie warto się skupić. Super było dowiedzieć się, że nie każdy pomysł jest dobry, ale także że nie każdy pomysł jest zły. Okazuje się, że postawienie człowieka na pierwszym miejscu, bardzo wiele potrafi zmienić. Jesteście bardzo profesjonalni, konkretni i fajni!”
„Odkryciem był koncept „klientocentryczności” i wiedza jak podchodzić do użytkownika, aby nie myśleć o sobie.”
„Spodobało mi się tempo pracy, szybkie prototypowanie, spojrzenie od ogółu do szczegółu, umiejętność skupienia się na potrzebach klienta/użytkownika, przejście całego procesu od A do Z, ale przede wszystkim doświadczenie go na sobie.”
„Wiedza podczas szkolenia była przekazana w sposób konkretny, pełny. Wszystkie etapy procesu, jego poszczególne kroki były wyjaśnione precyzyjnie i zilustrowane wieloma przykładami, które zapadają w pamięć. Serdecznie polecam szkolenia z Klientocentrycznymi!”
W razie pytań prosimy o kontakt biuro@klientocentryczni.pl
Kto prowadzi szkolenie?
Doświadczony moderator design thinking, trener, praktyk, członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania projektami i wsparcia procesów zmian w organizacjach. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i NGO’s. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których zamienia problemy na wyzwania i wspiera w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (Design Thinking/Service Design) skuteczne łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać Design Thinking i wzmacniać kulturę innowacji.