Jak szybko znaleźć inspiracje na produkt lub usługę?
Jak szybko znaleźć inspiracje na produkt lub usługę?
Jeden z naszych klientów (firma produkcyjna) zwrócił się do nas z prośbą o wypracowanie pomysłów na nowe produkty, które mógłby wytwarzać. Firma zatrudnia ponad 200 pracowników i skupia się na produkcji sprzętu AGD przy wsparciu obecnych w firmie działów rozwoju produktu, innowacji, marketingu, sprzedaży i administracji.
Zwrócenie się do nas nie było bezpośrednio spowodowane pandemią koronawirusa i wiążącym się z nią kryzysem. Przeciwnie – firma zanotowała w ostatnim czasie większe obroty i sprzedaż. Nawiązanie z nami współpracy podyktowane było wyłącznie perspektywicznym myśleniem firmy i nieustannym poszukiwaniem nowych sposobów rozwoju.
Jaki był nasz cel?
Wyzwaniem tej firmy było posiadanie wolnych mocy produkcyjnych, które chciano w jakiś efektywny sposób zagospodarować. Naszym zadaniem w projekcie było takie pokierowanie zespołem projektowym, aby znaleźć pomysły na produkt, który mógłby być wytwarzany przy wykorzystaniu domeny tej firmy, czyli: kompetencji, wykorzystywanych technologii, surowców i linii produkcyjnej.
Jak podeszliśmy do tego wyzwania?
Po pierwsze zorganizowaliśmy zespół projektowy, który składał się z pracowników różnych działów – marketingu, administracji, produkcji, sprzedaży.
Następnie umówiliśmy kilkadziesiąt spotkań w domach i mieszkaniach klientów po to, aby znaleźć inspiracje. Rozmawialiśmy z klientami, prowadziliśmy obserwacje, fotografowaliśmy ich przestrzenie, patrząc szczególnie na te elementy, które moglibyśmy wykorzystać w ramach istniejącej infrastruktury firmy. Okazało się, że każdy z członków zespołu przyniósł ze sobą na salę warsztatową olbrzymi zasób informacji w postaci wypowiedzi klientów oraz zdjęć.
Jaki był efekt takiego podejścia?
Stworzyliśmy kilkanaście pomysłów na gotowe produkty i usługi, które mogą być wykorzystywane przez firmę w obrębie funkcjonującej już linii produkcyjnej.
Następnie zostały przygotowane prototypy wybranych pomysłów.
Prototypy to namiastka rozwiązań, które posiadają kluczowe funkcjonalności niezbędne do tego, aby pokazać je klientowi oraz pozwolić mu ocenić ich wartość.
Prototypy zostały następnie przetestowane, a te wybrane przez klientów stanowiły inspirację do stworzenia rozwiązań, które finalnie firma umieściła w swojej ofercie.