Canva – Karta Konceptu

Karta Konceptu – czym jest i jak pomaga w projektowaniu usług i produktów?

Karta Konceptu to narzędzie, które pomaga menedżerom projektów oraz zespołom w szybkim i prostym przedstawieniu pomysłu na nowy projekt, inicjatywę, produkt lub usługę. Jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą powiązać swoje działania z celami biznesowymi oraz perspektywą użytkownika lub klienta – kluczową w podejściu Customer Experience (CX) i Service Design.

Elementy Karty Konceptu:

  • Chwytliwa nazwa – ułatwia komunikację projektu w organizacji.
  • Weryfikowana hipoteza – jasno określa problem, który projekt ma rozwiązać.
  • Opis rozwiązania – krótki, zrozumiały opis pomysłu.
  • Korzyści dla użytkownika – wskazuje wartość, jaką otrzyma klient lub użytkownik.

W jakich metodykach wykorzystujemy Karty Konceptu?

Karty Konceptu są narzędziem wspierającym pracę w nowoczesnych metodykach projektowych:

  • Design Thinking – pozwala szybko testować i rozwijać pomysły zorientowane na potrzeby użytkownika.
  • Service Design – wspiera projektowanie spójnych doświadczeń klientów i usług opartych na danych.
  • Lean Product – pomaga w tworzeniu koncepcji produktów, które realnie odpowiadają na potrzeby rynku.
  • Lean Startup – umożliwia weryfikację hipotez i minimalizację ryzyka biznesowego na wczesnym etapie projektu.

Dlaczego warto stosować Karty Konceptu?

  • Przyspieszają proces projektowania usług i produktów – szybkie zdefiniowanie idei pozwala szybciej przejść do testów i wdrożeń.
  • Wzmacniają współpracę w zespole – karta jest prosta i zrozumiała dla wszystkich członków projektu.
  • Łączą perspektywę biznesową i użytkownika – pomagają tworzyć rozwiązania o realnej wartości dla klienta.
  • Wspierają zarządzanie innowacjami i CX – pozwalają na ciągłe doskonalenie doświadczeń klientów.

Dowiedz się więcej o tworzeniu koncepcji

Raport

Sprawdź Raport CX realizowany w polskich firmach i zobacz jak polskie firmy budują klientocentryczne doświadczenia klienta

Pobierz kartę koncpetu za darmo

Canva - Karta Konceptu

Jeśli potrzebujesz wsparcia w CX lub EX napisz do nas i umów bezpłatne konsultacje w zakresie Customer Experience lub Employee Experience. Poniżej obszary naszej ekspertyzy. Napisz na do nas na (biuro@klientocentryczni.pl)

Konsultacje Customer Experience, Employee Experience i Design Thinking
Konsultacje Customer Experience, Employee Experience i Design Thinking