Canva – Mapa Empatii
Czym jest Mapa Empatii?
Mapa empatii pozwala w prosty sposób uchwycić wiedzę o zachowaniach i postawach klientów/użytkowników. Jest to przydatne narzędzie, które pomaga zrozumieć perspektywę klienta. Mapowanie empatii to prosta czynność warsztatowa, którą można wykonać z interesariuszami, marketingiem i sprzedażą, rozwojem produktu lub zespołami kreatywnymi, aby zbudować empatię dla użytkowników końcowych. Dla zespołów zajmujących się projektowaniem i inżynierią produktów, usług lub doświadczeń sesja mapowania empatii jest świetnym ćwiczeniem dla grup, aby zmienić sposób myślenia o użytkownikach końcowych danego rozwiązania.
Mapa Empatii najczęściej powstaje po wywiadach z klientami, a celem zespołu jest zapisanie cytatów i rozmieszczenie ich w odpowiednim miejscu na mapie.
- „Jako użytkownik oczekuję…”.
- „Jako użytkownik chciałbym móc…”
- „Nie lubię….”
- „Zachwyca mnie…”
- Bardzo chętnie uczestniczę w….”
- „Liczy się dla mnie…”
To tylko przykładowe wypowiedzi użytkowników/klientów, które zespół umieszcza na Mapie Empatii.
Metody, w których wykorzystujemy Mapę Empatii:
- Design Thinking
- Service Design
- UX Design