Wprowadzenie do design thinking – dostęp PREMIUM

Dziękujemy za pomoc w walce z koronawirusem. Oddajemy w Twoje ręce pełen materiał szkoleniowy.

Napisz do nas, gdybys miał/a pytania!

O czym jest szkolenie?

Wprowadzenie do design thinking to szkolenie, które pozwala zmienić sposób myślenia, nie tylko o wyzwaniach i rozwiązywaniu problemów, ale także o tworzeniu czegoś nowego; poznać zasady projektowania skoncentrowane na użytkowniku, nauczyć się podstaw korzystania z metod projektowania w celu wprowadzania zmian w Twojej organizacji.

Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania i testowania. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia?

W efekcie kreowane są produkty, usługi i doświadczenia  pożądane przez nabywców, a jednocześnie pomocne i użyteczne.

Jak wyglada proces?

Dla kogo?

Szkolenie online zostało zaprojektowane dla wszystkich, którzy chcą poznać podstawy design thinking oraz zyskać praktyczną wiedzę, jak mogą takie procesy prowadzić w swojej firmie.

Jakie są cele szkolenia?

  • poznanie podstaw design thinking i idei klientocentryczności
  • praktyczne przejście przez proces design thinking
  • przećwiczenie narzędzi i technik kreatywnych wspierających zaangażowanie, pomysłowość i kreatywność zespołów

Jak narzędzia otrzymasz?

Szkolenie to zestaw 6 filmów, które w sposób bardzo praktyczny wyjaśniają etapy procesu design thinking (odkrywanie, definiowanie wyzwania, tworzenie rozwiązania, prototypowanie i  testowanie). Cały proces oparty jest na MATRYCY, którą wypełniają zespoły projektowe . Matryca pozwala trzymać się struktury i konsekwentnie realizować etapy procesu.  Oprócz wiedzy na temat design thinking, szeregu instrukcji i wskazówek, uczestnicy mogą pobrać samą matrycę do prowadzenia swoich projektów w firmach.

Odcinek 1

  • Wprowadzenie do metodyki design thinking
  • Wyjaśnienie idei klientocentryczności
  • Na czym polega i jak stosować matrycę design thinking?

Odcinek 2

  • Odkrywanie – dla kogo projektujemy?
  • Kim jest użytkownik i dlaczego trzeba go poznać?
  • Słuchaj, patrz, rozmawiaj, czytaj między wierszami
  • Dlaczego, dlaczego, dlaczego…?

Odcinek 3

  • Czy wiesz czego potrzebuje użytkownik?
  • Jaka jest różnica między problemem a potrzebą?
  • Dostrzegaj to czego nie widać, usłysz to, czego nikt nie mówi
  • Zdiagnozuj najważniejsze problemy, potrzeby i korzyści dla użytkownika

Odcinek 4

  • Definiowanie wyzwania projektowego („How Might We”)
  • Jak stworzyć pytanie generatywne?

Odcinek 5

  • Tworzenie rozwiązania
  • Żeby mieć dobry pomysł, trzeba mieć dużo pomysłów
  • Wszyscy jesteśmy kreatywni!
  • Myślenie out of the box
  • Tak, ale vs. tak i….

Tworzenie rozwiązania

Odcinek 6

  • Prototypowanie i testowanie
  • Do czego służą prototypy i jak je przygotować?
  • Myśl rękami
  • Jak testować prototypy z użytkownikami?
  • Co to jest iteracja?

Tworzenie rozwiązania

Chcesz wiedzieć więcej o Design thinking?

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o design thinking zamów nasz podręcznik. Znajdziesz tam  pełną instrukcję, jak krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów poprzez wywiady pogłębione z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania – szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tam studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.

Książka od autorów

Poradnik Design Thinking

Jeśli masz pytania napisz do nas

Zasady przetwarzania danych

    [url* contact-form-7id15981titleBeztytuu akismet:author_url "[contact-form-7 id="15981" title="Bez tytułu"]


    Nasi trenerzy

    Piotr Grocholiński – posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Współzałożyciel społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji.

    Beata Michalska-Dominiak – doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Związana z Art Inkubatorem w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współzałożycielka społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautorka pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacjii sektora pozarządowego.