Jak stworzyć strategię biznesową? Przewodnik krok po kroku z narzędziami

Czy zastanawiałeś się, dlaczego jedne firmy błyskawicznie rosną, a inne latami walczą o przetrwanie? Sekret tkwi w przemyślanej strategii biznesowej, która nie jest przypadkowym zbiorem pomysłów, ale zestawem świadomych decyzji opartych …

Design Sprint – czyli jak wypracować wizję produktu w 5 dni?

„Design Sprint nadaje firmom supermoc: zanim podejmą jakiekolwiek kosztowne zobowiązania, mogą się szybko przenieść w przyszłość, by zobaczyć gotowy produkt i reakcje klientów. […] To nauka na błędach, ale bez …

Persona gotowa – i co dalej? Kluczowy krok w strategii CX i marketingu

„Projektowanie dla wszystkich prowadzi do porażki!” – tę tezę udowodniliśmy w artykule o personach. Wyjaśniliśmy w nim, czym jest persona, jaką pełni rolę w biznesie i jak w 6 krokach …

Jobs To be Done. Jak analizować potrzeby klientów?

Od lat magazyn „Fortune” opisuje rywalizację globalnych marek – Coca-Cola kontra Pepsi, Ford kontra GM, Nike kontra Reebok, Airbus kontra Boeing czy Procter & Gamble kontra Unilever. Jednak w cieniu tej spektakularnej walki …

Design Sprint – czym jest i jak działa? [Przewodnik z przykładami]

„Design Sprint daje firmom supermoc – zanim podejmą kosztowne zobowiązania, mogą szybko zobaczyć przyszły produkt i reakcje klientów. To nauka na błędach, ale bez ich faktycznego popełniania” – pisze Jake Knapp, twórca …

Ko-kreacja w biznesie

Ko-kreacja w biznesie jako strategia projektowania doświadczeń klienta (CX): jak angażować klientów, pracowników i partnerów we współtworzenie innowacyjnych produktów, usług i rozwiązań. Ko-kreacja (współtworzenie) to strategia innowacji polegająca na wspólnym …

10 kluczowych obserwacji w podejściu do Customer Experience (CX) w Polsce

Customer Experience w Polsce dynamicznie się rozwija, a oczekiwania klientów rosną. Firmy inwestują w technologie, sztuczną inteligencję i strategie lojalnościowe, by zapewnić spójne i spersonalizowane doświadczenia na każdym etapie kontaktu …

Jak stać się firmą klientocentryczną?

Klientocentryczność to nie projekt działu marketingu, ale długofalowe podejście do budowania wartości i CX, ponieważ obejmuje nie tylko strategię i kulturę organizacyjną, lecz także codzienne działania wewnątrz całej firmy. Czym …

Planowanie scenariuszowe – jak szybko wypracować strategię rozwoju firmy?

Czy można przewidzieć przyszłość w biznesie? Jedni powiedzą, że pewne jest tylko to, co już się wydarzyło. Inni wyciągną metaforyczną szklaną kulę, by spróbować zajrzeć w to, co dopiero nadchodzi. …

Co to jest klientocentryczność?

Czasy ciągłej zmiany wywołują powstawanie nowych potrzeb i oczekiwań klientów. Firmy, które monitorują te zmiany, są blisko swoich klientów, potrafią rozwiązywać ich problemy, radzą sobie lepiej w czasach turbulencji. “Jeśli …

Chcesz dowiedzieć się więcej?