Wprowadzenie do design thinking – dostęp PREMIUM
Dziękujemy za pomoc w walce z koronawirusem. Oddajemy w Twoje ręce pełen materiał szkoleniowy.
Napisz do nas, gdybys miał/a pytania!
O czym jest szkolenie?
Wprowadzenie do design thinking to szkolenie, które pozwala zmienić sposób myślenia, nie tylko o wyzwaniach i rozwiązywaniu problemów, ale także o tworzeniu czegoś nowego; poznać zasady projektowania skoncentrowane na użytkowniku, nauczyć się podstaw korzystania z metod projektowania w celu wprowadzania zmian w Twojej organizacji.
Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania i testowania. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia?
W efekcie kreowane są produkty, usługi i doświadczenia pożądane przez nabywców, a jednocześnie pomocne i użyteczne.
Jak wyglada proces?
Dla kogo?
Szkolenie online zostało zaprojektowane dla wszystkich, którzy chcą poznać podstawy design thinking oraz zyskać praktyczną wiedzę, jak mogą takie procesy prowadzić w swojej firmie.
Jakie są cele szkolenia?
- poznanie podstaw design thinking i idei klientocentryczności
- praktyczne przejście przez proces design thinking
- przećwiczenie narzędzi i technik kreatywnych wspierających zaangażowanie, pomysłowość i kreatywność zespołów
Jak narzędzia otrzymasz?
Szkolenie to zestaw 6 filmów, które w sposób bardzo praktyczny wyjaśniają etapy procesu design thinking (odkrywanie, definiowanie wyzwania, tworzenie rozwiązania, prototypowanie i testowanie). Cały proces oparty jest na MATRYCY, którą wypełniają zespoły projektowe . Matryca pozwala trzymać się struktury i konsekwentnie realizować etapy procesu. Oprócz wiedzy na temat design thinking, szeregu instrukcji i wskazówek, uczestnicy mogą pobrać samą matrycę do prowadzenia swoich projektów w firmach.
Odcinek 1
- Wprowadzenie do metodyki design thinking
- Wyjaśnienie idei klientocentryczności
- Na czym polega i jak stosować matrycę design thinking?
Odcinek 2
- Odkrywanie – dla kogo projektujemy?
- Kim jest użytkownik i dlaczego trzeba go poznać?
- Słuchaj, patrz, rozmawiaj, czytaj między wierszami
- Dlaczego, dlaczego, dlaczego…?
Odcinek 3
- Czy wiesz czego potrzebuje użytkownik?
- Jaka jest różnica między problemem a potrzebą?
- Dostrzegaj to czego nie widać, usłysz to, czego nikt nie mówi
- Zdiagnozuj najważniejsze problemy, potrzeby i korzyści dla użytkownika
Odcinek 4
- Definiowanie wyzwania projektowego („How Might We”)
- Jak stworzyć pytanie generatywne?
Odcinek 5
- Tworzenie rozwiązania
- Żeby mieć dobry pomysł, trzeba mieć dużo pomysłów
- Wszyscy jesteśmy kreatywni!
- Myślenie out of the box
- Tak, ale vs. tak i….
Odcinek 6
- Prototypowanie i testowanie
- Do czego służą prototypy i jak je przygotować?
- Myśl rękami
- Jak testować prototypy z użytkownikami?
- Co to jest iteracja?
Chcesz wiedzieć więcej o Design thinking?
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o design thinking zamów nasz podręcznik. Znajdziesz tam pełną instrukcję, jak krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów poprzez wywiady pogłębione z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania – szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tam studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.
Jeśli masz pytania napisz do nas
Nasi trenerzy
Piotr Grocholiński – posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Współzałożyciel społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji.
Beata Michalska-Dominiak – doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Związana z Art Inkubatorem w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współzałożycielka społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautorka pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacjii sektora pozarządowego.