Canva – Mapa Empatii

Czym jest Mapa Empatii?

Mapa empatii pozwala w prosty sposób uchwycić  wiedzę o zachowaniach i postawach klientów/użytkowników. Jest to przydatne narzędzie, które pomaga zrozumieć perspektywę klienta. Mapowanie empatii to prosta czynność warsztatowa, którą można wykonać z interesariuszami, marketingiem i sprzedażą, rozwojem produktu lub zespołami kreatywnymi, aby zbudować empatię dla użytkowników końcowych. Dla zespołów zajmujących się projektowaniem i inżynierią produktów, usług lub doświadczeń sesja mapowania empatii jest świetnym ćwiczeniem dla grup, aby zmienić sposób myślenia o użytkownikach końcowych danego rozwiązania.

 

Mapa Empatii najczęściej powstaje po wywiadach z klientami, a celem zespołu jest zapisanie cytatów i rozmieszczenie ich w odpowiednim miejscu na mapie.

 

  • „Jako użytkownik oczekuję…”.
  • „Jako użytkownik chciałbym móc…”
  • „Nie lubię….”
  • „Zachwyca mnie…”
  • Bardzo chętnie uczestniczę w….”
  • „Liczy się dla mnie…”

 

To tylko przykładowe wypowiedzi użytkowników/klientów, które zespół umieszcza na Mapie Empatii.

Metody, w których wykorzystujemy Mapę Empatii:

  • Design Thinking
  • Service Design
  • UX Design

Materiały, w których dowiesz się więcej o tworzeniu Mapy Empatii:

Canva  – Mapy Empatii