1. O czym jest szkolenie? Co to jest design thinking?

O czym jest szkolenie?

Wprowadzenie do design thinking to darmowe szkolenie, które pozwala zmienić sposób myślenia, nie tylko o wyzwaniach i rozwiązywaniu problemów, ale także o tworzeniu czegoś nowego; poznać zasady projektowania skoncentrowane na użytkowniku, nauczyć się podstaw korzystania z metod projektowania w celu wprowadzania zmian w Twojej organizacji.

Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania i testowania. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia?

W efekcie kreowane są produkty, usługi i doświadczenia  pożądane przez nabywców, a jednocześnie pomocne i użyteczne.

Jak wyglada proces?

Dla kogo?

Szkolenie online zostało zaprojektowane dla wszystkich, którzy chcą poznać podstawy design thinking oraz zyskać praktyczną wiedzę, jak mogą takie procesy prowadzić w swojej firmie.

Jakie są cele szkolenia?

  • poznanie podstaw design thinking i idei klientocentryczności
  • praktyczne przejście przez proces design thinking
  • przećwiczenie narzędzi i technik kreatywnych wspierających zaangażowanie, pomysłowość i kreatywność zespołów

Jak narzędzia otrzymasz?

Szkolenie to zestaw 6 filmów, które w sposób bardzo praktyczny wyjaśniają etapy procesu design thinking (odkrywanie, definiowanie wyzwania, tworzenie rozwiązania, prototypowanie i  testowanie). Cały proces oparty jest na MATRYCY, którą wypełniają zespoły projektowe . Matryca pozwala trzymać się struktury i konsekwentnie realizować etapy procesu.  Oprócz wiedzy na temat design thinking, szeregu instrukcji i wskazówek, uczestnicy mogą pobrać samą matrycę do prowadzenia swoich projektów w firmach.

Odcinek 1

  • Wprowadzenie do metodyki design thinking
  • Wyjaśnienie idei klientocentryczności
  • Na czym polega i jak stosować matrycę design thinking?
Sprawdź inne nasze szkolenia i zyskaj praktyczną wiedzę o tym, jak tworzyć innowację w biznesie
Sprawdź tutaj!

Odcinek 2

  • Odkrywanie – dla kogo projektujemy?
  • Kim jest użytkownik i dlaczego trzeba go poznać?
  • Słuchaj, patrz, rozmawiaj, czytaj między wierszami
  • Dlaczego, dlaczego, dlaczego…?

Odcinek 3

  • Czy wiesz czego potrzebuje użytkownik?
  • Jaka jest różnica między problemem a potrzebą?
  • Dostrzegaj to czego nie widać, usłysz to, czego nikt nie mówi
  • Zdiagnozuj najważniejsze problemy, potrzeby i korzyści dla użytkownika

Odcinek 4

  • Definiowanie wyzwania projektowego (“How Might We”)
  • Jak stworzyć pytanie generatywne?

Odcinek 5

  • Tworzenie rozwiązania
  • Żeby mieć dobry pomysł, trzeba mieć dużo pomysłów
  • Wszyscy jesteśmy kreatywni!
  • Myślenie out of the box
  • Tak, ale vs. tak i….

Tworzenie rozwiązania

Odcinek 6

  • Prototypowanie i testowanie
  • Do czego służą prototypy i jak je przygotować?
  • Myśl rękami
  • Jak testować prototypy z użytkownikami?
  • Co to jest iteracja?

Tworzenie rozwiązania

Chcesz wiedzieć więcej o Design thinking?

Sprawdź inne nasze szkolenia i zyskaj praktyczną wiedzę o tym, jak tworzyć innowację w biznesie
Sprawdź tutaj!

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o design thinking zamów nasz podręcznik. Znajdziesz tam  pełną instrukcję, jak krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów poprzez wywiady pogłębione z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania – szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tam studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.

Książka od autorów

Jeśli masz pytania napisz do nas

Zasady przetwarzania danych


    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (wymagane)
    Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny (wymagane)

    Nasi trenerzy

    Piotr Grocholiński – posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Współzałożyciel społeczności “Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji.

    Beata Michalska-Dominiak – doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Związana z Art Inkubatorem w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współzałożycielka społeczności “Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautorka pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacjii sektora pozarządowego.