Wprowadzenie do design thinking to zestaw 6 filmów dla wszystkich, którzy chcą poznać podstawy design thinking oraz zyskać praktyczną wiedzę, jak mogą takie procesy prowadzić w swojej firmie.

Filmy zostały nagrane podczas jednego z warsztatów realizowanych przez zespół Klientocentrycznych, aby pokazać czym jest design thinking oraz z jakich etapów procesu się składa.

Podczas szkolenia wykorzystaliśmy matrycę do prowadzenia projektu w metodyce design thinking. Jest to nasze autorskie narzędzie, które możesz ściągnąć klikając przycisk poniżej.

Jak wyglada proces?

Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania i planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia?

W efekcie kreowane są produkty, usługi i doświadczenia  pożądane przez nabywców, a jednocześnie pomocne i użyteczne.

Odcinek 1

  • Wprowadzenie do metodyki design thinking
  • Wyjaśnienie idei klientocentryczności
  • Na czym polega i jak stosować matrycę design thinking?

Odcinek 2

  • Odkrywanie – dla kogo projektujemy?
  • Kim jest użytkownik i dlaczego trzeba go poznać?
  • Słuchaj, patrz, rozmawiaj, czytaj między wierszami
  • Dlaczego, dlaczego, dlaczego…?

Odcinek 3

  • Czy wiesz czego potrzebuje użytkownik?
  • Jaka jest różnica między problemem a potrzebą?
  • Dostrzegaj to czego nie widać, usłysz to, czego nikt nie mówi
  • Zdiagnozuj najważniejsze problemy, potrzeby i korzyści dla użytkownika

Odcinek 4

  • Definiowanie wyzwania projektowego (“How Might We”)
  • Jak stworzyć pytanie generatywne?

Odcinek 5

  • Tworzenie rozwiązania
  • Żeby mieć dobry pomysł, trzeba mieć dużo pomysłów
  • Wszyscy jesteśmy kreatywni!
  • Myślenie out of the box
  • Tak, ale vs. tak i….

Tworzenie rozwiązania

Odcinek 6

  • Prototypowanie i testowanie
  • Do czego służą prototypy i jak je przygotować?
  • Myśl rękami
  • Jak testować prototypy z użytkownikami?
  • Co to jest iteracja?

Tworzenie rozwiązania

Chcesz wiedzieć więcej o Design thinking?

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o design thinking zamów nasz podręcznik. Znajdziesz tam  pełną instrukcję, jak krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów poprzez wywiady pogłębione z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania – szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tam studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.

Książka od autorów

Poradnik Design Thinking

Założyciele Klientocentrycznych

Piotr Grocholiński Beata Michalska Dominiak

Autorzy:

Piotr Grocholiński & Beata Michalska Dominiak – współzałożyciele społeczności „Klientocentryczni” (www.klientocentryczni.pl) skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research.  Autorzy pierwszego polskiego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie. Wspierają firmy w transformacji problemów na wyzwania i poszukiwaniu skutecznych  rozwiązań z wykorzystaniem metodyk zwinnych skoncentrowanych na człowieku.

Jeśli masz pytania napisz do nas

Zasady przetwarzania danych


    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (wymagane)
    Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny (wymagane)