Design Sprint dla HR

Jak dobrze projektować doświadczenia pracownika?

Co to jest Design Sprint?

Design Sprint to metoda stworzona przez Google, dzięki której możesz zaprojektować innowacyjne rozwiązania w HR i przetestować je w zaledwie kilka dni. Design Sprint to zwinne projektowanie rozwiązań w firmach, które koncentruje się na klientocentrycznym spojrzeniu na potrzeby i oczekiwania klientów – wewnętrznych i zewnętrznych. Czerpie z różnorodnych metod pracy, takich jak: design thinking, service design, value proposition i innych. Taki podejście pozwala bardzo szybko (już w ciągu kilu dni) projektować przełomowe i użyteczne produkty, usługi oraz doświadczenia, przetestować je z klientami oraz zaplanować ich wdrożenie w organizacji lub na rynek.

Szkolenie prowadzone jest przy zastosowaniu nowoczesnych technologii do komunikacji video, czatu, wirtualnych pokoi i tablic do pracy z karteczkami post-it oraz interakcji i feedbacku.

Będziesz połączony z innymi uczestnikami w zespoły z pełną możliwością interakcji, pracy projektowej oraz czerpania wiedzy od trenerów.

Jak wygląd szkolenie online?

Szkolenie prowadzone jest przy zastosowaniu nowoczesnych technologii do komunikacji video, czatu, wirtualnych pokoi i tablic do pracy z karteczkami post-it oraz interakcji i feedbacku.

Będziesz połączony z innymi uczestnikami w zespoły z pełną możliwością interakcji, pracy projektowej oraz czerpania wiedzy od trenerów.

Jak wyglada proces?

Dla kogo?

Warsztaty Design Sprint dla HR zostały przygotowane dla osób pracujących w działach HR, które na co dzień są odpowiedzialne za kształtowanie ścieżek rozwojowych pracowników, procesy rekrutacyjne oraz wizerunek pracodawców.

Dlaczego warto wziąć udział?

Design Sprint dla HR to warsztaty mające bardzo praktyczny charakter. Uczymy przez doświadczenie, dając uczestnikom możliwość poznania i przećwiczenia narzędzi sprintowych wykorzystując konkretny, realny problem będący motywem przewodnim zajęć. Facylitujemy warsztaty prowadząc uczestników przez proces, odpowiadamy na wszystkie trudne pytania, dzielimy się doświadczeniami z wielu przeprowadzonych projektów.

Najważniejsze elementy Sprintu

Zdefiniuj problem

Na tym etapie uczestnicy:

  • Tworzą hipotezy dotyczące problemu rozwiązywanego podczas Sprintu, które pozwalają nakreślić główne obszary tematyczne potrzebne do przeprowadzenia badań jakościowych.
  • Przeprowadzają badania jakościowe – wywiady pogłębione z użytkownikami – uczestnicy „wchodzą w buty klienta” poprzez realizację przygotowanego scenariusza badań, aby odpowiedzieć na dwa kluczowe pytania – „dla kogo projektujemy? Jaka jest jego sytuacja?”
  • Tworzą persony – czyli profile behawioralne potencjalnych użytkowników.
  • Przygotowują ścieżkę użytkownika odzwierciedlającą największe wyzwania, problemy i oczekiwania użytkowników.
  • Dokonują syntezy informacji zebranych podczas wywiadów i precyzują wyzwania projektowe.

 

Podejmij decyzję

Na tym etapie uczestnicy:

  • Kreują dużą liczbę pomysłów na konkretne rozwiązania, które mogłyby być potencjalnie odpowiedzią na zdefiniowane wcześniej wyzwania projektowe, testują przy tym różnorodne techniki zespołowego tworzenia rozwiązań.
  • Dokonują selekcji pomysłów.
  • Podejmują decyzję i wybierają kilka konceptów do prototypowania.

 

Zbuduj prototyp

Na tym etapie uczestnicy:

  • Opracowują założenia przyszłych prototypów wybranych pomysłów w postaci kart konceptów, które pozwalają usystematyzować wiedzę na temat opracowywanego rozwiązania.
  • Przygotowują prototypy wybranych pomysłów w formie schematów, makiet, scenek lub storyboardów oraz utrwalają je w postaci amatorskich filmików.
  • Ustalają scenariusz testów przygotowanych prototypów.

 

Ucz się i poprawiaj

Na tym etapie uczestnicy:

  • Przeprowadzają testy przygotowanych wcześniej prototypów z realnymi użytkownikami.
  • Dokonują ewaluacji przygotowanych prototypów uwzględniając informację zwrotną zebraną podczas testów.
  • Dokonują iteracji – poprawiają prototypy zgodnie z wynikami ewaluacji.

 

Przygotuj wdrożenie

Na tym etapie uczestnicy:

  • Przygotowują MVP – Minimum Viable Product – rozwiązanie posiadające najważniejsze funkcje z punktu widzenia użyteczności dla użytkowników będące odpowiedzią na wcześniej zdefiniowane potrzeby i oczekiwania
  • Przygotowują mapę wpływów – zmapuj kluczowe jednostki/osoby niezbędne do wdrożenia Twojego rozwiazania
  • Tworzą harmonogram wdrożenia określając między innymi: czas, miejsce, zakres odpowiedzialności.

Szczegóły organizacyjne

Early Birds – dla zapisów do 31 maja cena szkolenia 500 PLN netto (615 brutto)

Cena Akademii

Koszt szkolenia 650 PLN netto (799,50 PLN brutto).

Terminy kursu

19/23/25 czerwca 15 godzin szkoleniowych (szkolenie odbywa sie od 16:00 do 21:00)

Co otrzymasz na warsztacie?

Certyfikat po szkoleniu

Materiały i narzędzia

Książka od autorów

Jak się zapisać?

Wysyłasz swoje zgłoszenie

Otrzymujesz od nas fakturę proforma

Opłacasz przelewem udział w szkoleniu

Otrzymujesz od nas potwierdzenie i instrukcje

Przyjeżdżasz na szkolenie

Regulamin szkolenia Zasady przetwarzania danych


Akceptuję regulamin szkolenia (wymagane)
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (wymagane)
Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny (wymagane)

Kto poprowadzi warsztaty?

Piotr Grocholiński – posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Współzałożyciel społeczności “Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji.

Beata Michalska-Dominiak – doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Związana z Art Inkubatorem w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współzałożycielka społeczności “Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautorka pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacjii sektora pozarządowego.