Design Sprint – czy jak projektować doświadczenia pracownika?
Jak dobrze projektować doświadczenia pracownika?
[/ultimate_heading]
Co to jest Design Sprint?
Design Sprint to metoda stworzona przez Google, dzięki której możesz zaprojektować innowacyjne rozwiązania w HR i przetestować je w zaledwie kilka dni. Design Sprint to zwinne projektowanie rozwiązań w firmach, które koncentruje się na klientocentrycznym spojrzeniu na potrzeby i oczekiwania klientów – wewnętrznych i zewnętrznych. Czerpie z różnorodnych metod pracy, takich jak: design thinking, service design, value proposition i innych. Taki podejście pozwala bardzo szybko (już w ciągu kilu dni) projektować przełomowe i użyteczne produkty, usługi oraz doświadczenia, przetestować je z klientami oraz zaplanować ich wdrożenie w organizacji lub na rynek.
Jak wyglada proces?
Dla kogo?
Warsztaty Design Sprint dla HR zostały przygotowane dla osób pracujących w działach HR, które na co dzień są odpowiedzialne za kształtowanie ścieżek rozwojowych pracowników, procesy rekrutacyjne oraz wizerunek pracodawców.
Dlaczego warto wziąć udział?
Design Sprint dla HR to warsztaty mające bardzo praktyczny charakter. Uczymy przez doświadczenie, dając uczestnikom możliwość poznania i przećwiczenia narzędzi sprintowych wykorzystując konkretny, realny problem będący motywem przewodnim zajęć. Facylitujemy warsztaty prowadząc uczestników przez proces, odpowiadamy na wszystkie trudne pytania, dzielimy się doświadczeniami z wielu przeprowadzonych projektów.
Najważniejsze elementy Sprintu
Zdefiniuj problem
Na tym etapie uczestnicy:
- Tworzą hipotezy dotyczące problemu rozwiązywanego podczas Sprintu, które pozwalają nakreślić główne obszary tematyczne potrzebne do przeprowadzenia badań jakościowych.
- Przeprowadzają badania jakościowe – wywiady pogłębione z użytkownikami – uczestnicy „wchodzą w buty klienta” poprzez realizację przygotowanego scenariusza badań, aby odpowiedzieć na dwa kluczowe pytania – „dla kogo projektujemy? Jaka jest jego sytuacja?”
- Tworzą persony – czyli profile behawioralne potencjalnych użytkowników.
- Przygotowują ścieżkę użytkownika odzwierciedlającą największe wyzwania, problemy i oczekiwania użytkowników.
- Dokonują syntezy informacji zebranych podczas wywiadów i precyzują wyzwania projektowe.
Podejmij decyzję
Na tym etapie uczestnicy:
- Kreują dużą liczbę pomysłów na konkretne rozwiązania, które mogłyby być potencjalnie odpowiedzią na zdefiniowane wcześniej wyzwania projektowe, testują przy tym różnorodne techniki zespołowego tworzenia rozwiązań.
- Dokonują selekcji pomysłów.
- Podejmują decyzję i wybierają kilka konceptów do prototypowania.
Zbuduj prototyp
Na tym etapie uczestnicy:
- Opracowują założenia przyszłych prototypów wybranych pomysłów w postaci kart konceptów, które pozwalają usystematyzować wiedzę na temat opracowywanego rozwiązania.
- Przygotowują prototypy wybranych pomysłów w formie schematów, makiet, scenek lub storyboardów oraz utrwalają je w postaci amatorskich filmików.
- Ustalają scenariusz testów przygotowanych prototypów.
Ucz się i poprawiaj
Na tym etapie uczestnicy:
- Przeprowadzają testy przygotowanych wcześniej prototypów z realnymi użytkownikami.
- Dokonują ewaluacji przygotowanych prototypów uwzględniając informację zwrotną zebraną podczas testów.
- Dokonują iteracji – poprawiają prototypy zgodnie z wynikami ewaluacji.
Przygotuj wdrożenie
Na tym etapie uczestnicy:
- Przygotowują MVP – Minimum Viable Product – rozwiązanie posiadające najważniejsze funkcje z punktu widzenia użyteczności dla użytkowników będące odpowiedzią na wcześniej zdefiniowane potrzeby i oczekiwania
- Przygotowują mapę wpływów – zmapuj kluczowe jednostki/osoby niezbędne do wdrożenia Twojego rozwiazania
- Tworzą harmonogram wdrożenia określając między innymi: czas, miejsce, zakres odpowiedzialności.
[/dt_vc_list]
Szczegóły organizacyjne
Miejsce kursu
Centrum Szkoleniowo Konferencyjne Business Room
ul. Chałubińskiego 8, Warszawa
Cena Akademii
1 250 PLN netto (1 537,50 brutto)
W cenę wliczone są: udział w kursie, materiały, przerwy kawowe, lunch
Terminy kursu
6-7 kwietnia 2020
Co otrzymasz na warsztacie?
Certyfikat po szkoleniu
Materiały i narzędzia
Książka od autorów
Jak się zapisać?
Kto poprowadzi warsztaty?
Piotr Grocholiński – posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Współzałożyciel społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji.
Beata Michalska-Dominiak – doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Związana z Art Inkubatorem w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współzałożycielka społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautorka pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacjii sektora pozarządowego.