Design Sprint – czyli jak wdrożyć design thinking w procesach IT (Łódź 3-4 czerwca 2020)

Poznaj unikalny proces "Design Sprint" przetestowany przez nas w wielu projektach

Czym charakteryzuje się Design Sprint dla branży IT?

Jeśli jesteś liderem IT, tworzysz nowatorskie rozwiązania cyfrowe, pracujesz dla klientów zewnętrznych lub wewnętrznych, prowadzisz projekty, tworzysz wymagania i wdrażasz transformację cyfrową, to szkolenie jest dla Ciebie!

Poznaj nowe metody projektowania usług. Dowiedz się, jak włączyć "Design" do procesów realizowanych w Agile oraz zyskaj umiejętność facylitacji procesów dla swoich zleceniodawców.

Przygotuj się na 2 dni intensywnej współpracy i inspiracji przy jednoczesnym zdobywaniu wiedzy o projektowaniu w biznesie, o tym co to jest design thinking i service design i jak wykorzystać te metody, aby skuteczniej pracować.

Co proponujemy w Sprincie?

Jakie są cele szkolenia?

Koncentrujemy się na przekazaniu praktycznych umiejętności w zakresie zastosowania metodyki myślenia projektowego (design thinking) oraz strategicznego projektowania usług (service design) w procesach IT. Uczymy przez doświadczanie. Dajemy autorskie narzędzia, które po szkoleniu mogą być łatwo zaimplementowane w Twoim środowisku pracy.

[dt_vc_list]

Szkolenie to usystematyzowane kompendium wiedzy na temat projektowania w IT, które dostarcza umiejętności, jak:

  • właściwie diagnozować potrzeby użytkowników,
  • tworzyć wymagania w nowy sposób,
  • patrzeć na wyzwania z różnych perspektyw,
  • wykorzystać techniki kreatywne i skutecznie generować nowe pomysły,
  • tworzyć prototypy w prosty sposób,
  • skutecznie testować rozwiązania.

[/dt_vc_list]

Dla kogo?

[dt_vc_list dividers=”false”]Osób z branży IT, w szczególności:

  • Product managerów,
  • Product ownerów,
  • Process ownerów,
  • Inżynierów
  • Analityków IT,
  • Testerów.

[/dt_vc_list]

Jakie są najważniejsze elementy szkolenia?

Użytkownik w centrum uwagi

Metodoyka pochodzi z filozofii projektowania opartego na ludziach. Polega na zdobywaniu wiedzy o kliencie poprzez zastosowanie metod i narzędzi, które umożliwiają Ci wejście w „buty klienta” i zrozumienie jego indywidualnej sytuacji, potrzeby, doświadczenia oraz szerszego kontekstu.

Autorski proces

Umożliwia projektowanie całościowego doświadczenia klienta w organizacji poprzez zdiagnozowanie wszystkich krytycznych punktów styku (touchpoints) klienta z organizacją, ocenę zadowolenia z tych punktów oraz możliwość zaprojektowania procesu od nowa z lepszym dopasowaniem do oczekiwań użytkownika.

Realne wyzywanie i uczenie przez działanie

Praca nad konkretnym wyzwaniem biznesowych dzięki czemu ułatwisz i przyspieszysz swój proces uczenia się poprzez wymianę doświadczeń, szukanie powiązań, dostarczanie genialnych pomysłów. Metododyka i narzędzia będziesz mógł wykorzystać w swojej firmie po zakończeniu szkolenia.

Zobacz jak pracujemy

Jakie umiejętności pozyskasz?

Tworzenie lepszych wymagań

Umiejętność przygotowania scenariusza i pytań do wywiadów w celu zbierania głosu użytkownika i przekuwania go na wymagania

Mapowanie ścieżki klienta

Umiejętność mapowania kluczowych punktów styku użytkownika z usługą, projektowania doświadczeń w układzie frontend -backend

Projektowanie nowych usług

Wyjście poza schemat w celu stworzenia nowej wartości dodanej dzięki modelowi Value Proposition

Prototypowanie i testowanie

Pokazania kluczowych funkcji  rozwiązania w nowy sposób i zaplanowanie szybkich testów z użytkownikiem

[dt_vc_list dividers=”false”]

Chcemy, abyś jak najwięcej z procesu mógł przełożyć na realne w swojej organizacji. Dlatego na szkoleniu:

  • poznasz design thinking i service design od kuchni,
  • w praktyce wykorzystasz proces i narzędzia do rozwiązywania konkretnego problemu,
  • poznasz nowe narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać po warsztatach,
  • nabędziesz nowe nawyki i umiejętności, które poszerzą Twoją perspektywę i zwiększą produktywność (wywiady z klientami, szybkie prototypowanie i testowanie),
  • zapoznasz nowych ciekawych ludzi z branży, którzy być może zmagają się z podobnymi wyzwaniami.

 

[/dt_vc_list]

Gdzie odbędzie się szkolenie?

3-4 czerwca 2020

Łódź Art Inkubator ul. Tymienickiego 3

2 dni szkoleniowe

praca od 9:00-17:00

Jaki jest program szkolenia ?

Design Sprint  pozwala doskonale łączyć wiedzę praktyczną, doświadczenie i przykłady stosowane na świecie z przyswajaniem aspektów merytorycznych związanych z umiejętnym rozwiązywaniem problemów i projektowaniem skutecznych rozwiązań w IT. W ciągu 2 dni szkolenia, poznasz zasady myślenia projektowego (design thinking) i strategicznego projektowania usług (service design), wykorzystasz zdobytą wiedzę w praktyce i doświadczysz kokreacji w zróżnicowanym zespole. Szkolenie podzielone jest na 2 Sprinty:

[dt_vc_list]

Sprint 1 zawiera następujące procesy:

  • przygotowanie i przeprowadzenie pogłębionych wywiadów z użytkownikami,
  • tworzenie Person, czyli  profili realnych użytkowników,
  • tworzenie Map empatii – dla zrozumienia potrzeb i oczekiwań użytkowników,
  • mapowanie Customer Journey,  ścieżki jaką przechodzą użytkownicy w procesie wraz z określeniem kluczowych punktów styku (touchpoints) z usługą lub produktem,
  • określanie kluczowych bolączek (Pains) oraz szans rynkowych (Gains) bazując na modelu Value Proposition.

Sprint 2 koncentruje się na:

  • zdefiniowaniu wyzwania projektowego:  Jak moglibyśmy …? (How Might We?)
  • Ideacji– to etap kreowania rozwiązań z wykorzystaniem wielu technik pobudzających pomysłowość i kreatywność, dzięki którym będziesz w stanie wygenerować znacznie więcej ciekawych pomysłów,
  • Prototypowaniu – stworzenie fizycznej reprezentacji rozwiązań wychodzących naprzeciw potrzebom użytkowników,
  • relacji między prototypem, a produktem o minimalnych funkcjonalnościach (MVP)
  • Testowaniu– przygotowanie i przeprowadzenie testów z użytkownikami
  • Iteracji, która pozwala uczyć się na błędach i wyciągać wnioski potrzebne do udoskonalania projektowanych rozwiązań

[/dt_vc_list]

Ile kosztuje udział w szkoleniu i co obejmuje?

800 PLN netto (984 PLN brutto)

Udział oraz materiały szkoleniowe

Kawa, herbata, woda podczas szkolenia

Certyfikat ukończenia szkolenia

Jak się zapisać?

  • Wysyłasz zgłoszenie na szkolenie

  • Otrzymujesz fakturę proforma

  • Opłacasz fakturę przelewem

  • Otrzymujesz od nas potwierdzenie wpłaty

  • Przyjeżdżasz na szkolenie

  • Oryginał faktury otrzymasz podczas szkolenia


    Regulamin Szkolenia Zasady przetwarzania danych osobowych

    Co wyróżnia Klientocentrycznych?

    [dt_carousel slides_on_desk=”4″ speed=”100″ autoplay=”y” autoplay_speed=”3500″ arrow_bg_width=”36x” arrow_border_width=”0px” r_arrow_icon_paddings=”0px 0px 0px 0px” r_arrow_v_offset=”0px” l_arrow_icon_paddings=”0px 0px 0px 0px” l_arrow_v_offset=”0px”]
    Doświadczenie w biznesie i projektach IT
    40 projektów biznesowych w firmach
    80% praktyki – 20% teorii na warsztatach
    8 trenerów z różnym doświadczeniem
    Wysoka ocena otrzymana po  szkoleniach
    5000 godzin zrealizowanych szkoleń i warsztatów
    [/dt_carousel]

    Kim jesteśmy?

    W naszych działaniach to klient jest zawsze w centrum uwagi. Prowadzimy procesy, w których projektujemy użyteczne usługi oraz wyjątkowe doświadczenia klientów. Jesteśmy katalizatorem zmian w wielu firmach, gdzie łączymy głos klienta, biznesu oraz IT w jeden spójny proces projektowy.

    Beata Michalska-Dominiak

    Beata Michalska-Dominiak – doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Rezydent Art Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współzałożyciel społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego. Współpracuje z uczelniami. Bierze udział w konferencjach, kongresach w roli eksperta. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których zamienia problemy na wyzwania i wspiera w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań.

    Piotr Grocholiński

    Piotr Grocholiński – posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Swoje doświadczenie zdobył pracując w środowiskach wielokulturowych m.in. ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank oraz realizując niezależnie wsparcie biznesowe dla firm z różnych sektorów. Współzałożyciel społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautor pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Pomaga liderom i ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji.

    Co powiedzieli uczestnicy po szkoleniu

    „Było twórczo, interesująco i inspirująco!”

    „To było pierwsze szkolenie z design thinking, które dało mi informacje o innym podejściu do projektów. Chciałbym uczestniczyć w kolejnym etapie”.

    „Najbardziej cenny był sposób poszukiwania skutecznych rozwiązań i wybór tych, na których faktycznie warto się skupić. Super było dowiedzieć się, że nie każdy pomysł jest dobry, ale także że nie każdy pomysł jest zły. Okazuje się, że postawienie człowieka na pierwszym miejscu, bardzo wiele potrafi zmienić. Jesteście bardzo profesjonalni, konkretni i fajni!”

    „Spodobało mi się tempo pracy, szybkie prototypowanie, spojrzenie od ogółu do szczegółu, umiejętność skupienia się na potrzebach klienta/użytkownika, przejście całego procesu od A do Z, ale przede wszystkim doświadczenie go na sobie”.

    „Wiedza podczas szkolenia była przekazana w sposób konkretny, pełny. Wszystkie etapy procesu, jego poszczególne kroki były wyjaśnione precyzyjnie i zilustrowane wieloma przykładami, które zapadają w pamięć. Serdecznie polecam szkolenia z Klientocentrycznymi!”

    „Bardzo dziękuję za dające dużo inspiracji popołudnie! Rzadko niestety biorę udział w tak fajnych, kreatywnych i dynamicznie prowadzonych szkoleniach”