Projektowanie doświadczeń pracowników (Employee experience)

11/12/13 września 2024

Zarządzanie ludźmi, ich zaangażowanie, motywowanie i utrzymanie w organizacji nigdy nie było tak wymagające i pełne wyzwań jak obecnie. Rynek pracy zmienia się dynamicznie. W jednej organizacji spotyka się kilka pokoleń, z których każdy reprezentuje inny styl pracy, ma inne oczekiwania i potrzeby, z innymi wyzwaniami się zmaga.

Dziś pracownik świadczy swoją pracę dla organizacji, oczekując w zamian czegoś więcej niż tylko wynagrodzenia. Chce czuć, że jest potrzebny, wartościowy chce mieć poczucie, że robi coś ważnego dla siebie i innych. Pragnie czuć się w środowisku pracy komfortowo, oraz mieć możliwości rozwoju.

Jak w takim razie pogodzić wszystkie czasami sprzeczny interesy pracowników, aby budować ich zaangażowanie, motywację, lojalność. Co zrobić, żeby zwiększyć retencję, przyciągać cenionych specjalistów i stać się pracodawcą pierwszego wyboru?

Odpowiedzią jest projektowanie doświadczeń pracowników, aby zadbać o budowanie lojalności, pozytywnych emocji i chęci utrzymywania relacji z firmą.

Employee Experience (EX) stanowi kluczową kwestię w kontekście efektywnego funkcjonowania firm we współczesnym środowisku biznesowym. Jest to integralny element strategii zarządzania zasobami ludzkimi, który znacząco wpływa na sukces organizacji. Co jest wynikiem dbałości o odpowiednie doświadczenia pracownika?

  1. Zwiększona produktywność
  2. Poprawa retencji talentów
  3. Przyciąganie nowych talentów
  4. Zmniejszenie absencji i fluktuacji
  5. Wzrost kreatywności i innowacyjności
  6. Podniesienie wizerunku firmy
  7. Lepsza adaptacja do zmian

Im lepiej znamy potrzeby pracownika i dostosowujemy się do jego wymagań, poprzez zarządzanie doświadczeniami na różnych etapach życia pracownika, tym mamy większą retencję, bardziej zaangażowanych pracowników, lepsze przełożenie na wartość tworzoną dla klienta, a co za tym idzie zysk dla firmy.

Ten kurs jest dla Ciebie jeśli:

  • Chcesz zdobyć praktyczną wiedzę w zakresie projektowania doświadczeń pracowników
  • Poznać zasady projektowania ścieżek pracowników
  • Uzyskać praktyczną wiedzę jak prowadzić badania pracowników
  • Nauczyć się jak mapować doświadczenia pracowników
  • Wiedzieć jak tworzyć wartość dodaną dla pracowników
  • Nauczyć się jak mierzyć doświadczenia pracowników

.

Proces szkoleniowy:

Planowanie procesu
  • Employer Branding vs. Employee Experience
  • Definiowanie celów tworzenie wizji oferowanych doświadczeń (Experience promise)
  • Określenie mapy kluczowych interesariuszy
  • Dobór zespołu
  • Przygotowanie procesu i narzędzie pracy
1
Mapowanie ścieżki pracownika
  • Cykl życia pracownika (attract, recruit, onboard, perform, engage, reward, exit)
  • Mapowanie ścieżki pracownika, w tym:
  • Określenie etapów i kroków procesu
  • Mapowanie punktów interakcji (touchpoints), emocji, uczuć, problemów, korzyści
  • Określenie kluczowych momentów prawdy
2
Badania pracowników
  • Analiza różnic pokoleniowych pracowników
  • Analiza trendów
  • Desk research
  • Badania jakościowe - opracowanie scenariuszy i przeprowadzenie wywiadów (IDI)
  • Jak poszukiwać insightów na poprawę Employee Experience (badania jakościowe i ilościowe)
  • Tworzenie person
3
Projektowanie doświadczeń
  • Zbudowanie employee value proposition dla poszczególnych momentów
  • Wykorzystanie Modelu KANO do projektowania doświadczeń
  • Przeprojektowanie ścieżki pracownika
4
Pomiar

Dobór mierników pozwalający na mierzenie employee experience (eNPS, Employee Engagement Metrics, w tym między innymi: absencja, wskaźnik retencji, job satisfaction, development opportunities, work-life balance, jakość relacji, zgodność z celami i wizją organizacji)

5
Uczysz się od praktyków
Praca na realnych wyzwaniach biznesowych
Certyfikat potwierdzający umiejętności

Dlaczego warto wziąć udział w kursie?

  • Otrzymujesz 3 dni praktycznej wiedzy, gdzie przechodzisz proces projektowy od planowania, diagnozy badań po projektowanie i mierzenie doświadczeń,
  • Pracujesz w multidyscyplinarnym zespole
  • Poznajesz zastosowanie praktycznych narzędzi, które po szkoleniu możesz wykorzystać w swojej organizacji
  • Otrzymujesz certyfikat

Jakie umiejętności przyswoisz?

  • Prowadzenie badań pracowników, aby odkryć potrzeby, wyzwania i momenty prawdy
  • Projektowanie doświadczeń na każdym etapie cyklu życia pracownika
  • Zrozumienie perspektywy pracownika i w oparciu o nią projektowanie wyjątkowych doświadczeń w celu budowania zaangażowania motywacji i lojalności
  • Korzystanie z narzędzi i procesu projektowania doświadczeń end to end

Organizacja szkolenia

  • 11/12/13 września 2024
  • online z wykorzystaniem aplikacji Zoom i Miro
  • realizowane od 9:00 do 14:00
mail 1
Wysyłasz zgłoszenie na szkolenie
description 2
Otrzymujesz fakturę proforma
all_match 3
Opłacasz fakturę przelewem
price_check 4
Otrzymujesz od nas potwierdzenie wpłaty i dostępy do szkolenia
local_library 5
W określonych dniach odbywasz szkolenie
request_page 6
Oryginał faktury otrzymasz mailowo po zakończeniu szkolenia

Kurs prowadzony przez praktyków

Piotr Grocholiński

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Pracował w …

Więcej
Beata Michalska-Dominiak

Doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych …

Więcej

Zapisz się na kurs

Liczba miejsc ograniczona

Oferta

Early Birds

Cena
2500
Pln brutto (zawiera VAT)
Zapisz się
sprzedaż do 30 czerwca 2024
Oferta

Standardowa

Cena
3000
Pln brutto (zawiera VAT)
Zapisz się
liczba miejsc ograniczona
Szkolenie dedykowane dla Twojej organizacji. Możemy dopasować program do oczekiwań i specyfiki firmy.